LOWA Ronan GTX női túrabakancs teszt

Élmény vele túrázni!

LOWA-ronan-gtx-noi-turabakancs

Bakancsválasztás

Sokakkal ellentétben, könnyű volt kiválasztanom életem első igazi bakancsát. Túraboltban dolgozok, így volt időm felpróbálni az összes nálunk létező modellt: The North Face, Hanwag, Salomon, Keen, Olang és LOWA gyártók bakancsait. Közepes keménységű, kisebb túrákra szánt bakancsokat céloztam meg. Szempontok a következők voltak: vízállóság, kényelem, kevés bőrből legyen a felsőrész, Vibram® talp, tartósság. Mindezek alapján a LOWA Ronan GTX női modellt választottam.

Cél

Élménytúrázni és geocaching-elni járok szerte Magyarországon, elsősorban a Bakony, Mátra és Cserhát hegységekben. Túl vagyok az élsportos időszakon, ma már nem a teljesítményre megyek rá hanem az élményekre. Na jó, évente 1-2 alkalommal elmegyek teljesítménytúrázni a kollégákkal.

Technikai infók

Vízállóság téren a GORE-TEX® membránt választottam, mely lélegző is, így optimális szellőzést biztosít, minden időben. 

LOWA-ronan-gtx-noi-turabakancs

Kényelem: abból adódóan, hogy kevesebb bőrből van összerakva, mint a LOWA Renegade, kissé szélesebb, nagyobb hely van a lábnak, és nem éreztem belül a varrást. Szokás szerint a lábhossztól kb 0,5-1 centiméterrel nagyobb méretet választottam, gondolva arra, hogy lejtmenetben se legyenek lábujjfájdalmaim.

Tartósság: minél kevesebb varrás, annál kevesebb esély a hibára. Így a két bőrből összevarrt LOWA Ronan GTX számomra jó döntés volt.

Vibram® Evo talp: tudom, mindig kiemelkedő lépésbiztonságban vagyok: sárban, murvás úton, emelkedőn és lejtőn, nap égette porszáraz földúton, betonon deres időben, köves, sziklás talajon, kidőlt fán, mohás köveken, erdei ösvényeken, fagyott faleveles utakon: ez mind kipipálva.

Monowrap Frame középtalpának köszönhetően oldalirányban is stabilan tart, egészen az orráig feljön, így védi a felsőrészt. Könnyen gördül, optimálisan hajlik.

LOWA-ronan-gtx-noi-turabakancs

A kinézet: mivel egy nem agyon és többféle anyagból összevarrt felsőrészről beszélünk, hanem nubukbőrről, egy letisztult, egyszerű bakancsot látok a lábamon, természetközeli színben, meg kell, hogy elégedjek azzal amit lenézve látok, illetve szembeállva a tükörrel. Nemcsak túranadrággal, de farmerral is fel tudom venni, ami gondolom azoknak fontos, akik szintén nőből vannak.

A LOWA Ronan GTX használat közben

Eddig a bakancsot márciustól november végéig hordtam, téli bakancsom, hótaposóm van, így ebben az évszakban ezt használom, ha már van. Hozzá kell tennem, hogy tudjam minden évszakban viselni, több különböző zoknit kell beszerezni. Mund Andes, Zajo Trekking Socks Cordura és Zajo Mountain Socks Midweight zoknik a kedvenceim. Akik eddig úgy gondolták, hogy jó a sima egyszerű pamutzokni is, elmesélem, hogy mikor bekerültem az üzletbe, én is ilyen zoknikkal kezdtem el próbálgatni a túracipőket, de aztán az egyik lábamra felvettem egy túrazoknit. Látni kellett volna, az arcomra kiült minden. Sokkal puhább és kényelmesebb viselet túrazoknival, a zokni kitölti a cipőt. Az is jó, hogy sokféle technikai anyaggal vannak kombinálva (Coolmax, Tencel, Primaloft) a természetes (merinó gyapjú) szálak, így könnyebben, gyorsabban száradnak és antibakteriálisak. A túrazoknik talpa párnázott, hogy ellensúlyozzák a cipők talpának keménységét.

Vannak olyan túrák, ahova a kiindulóponthoz egy olasz túramotorral érkezek, azon is jól funkcionál. A szára magasan feljön, így stabilan tartja a bokát. Nekem ez azért is fontos, mert egyik törött, a másik ficamított, és nem szeretnék még egyszer kellemetlen helyzetbe kerülni. A fűzésnek köszönhetően, fixálni tudom a nyelvét, hogy ne csúszkáljon el gyaloglás közben. A nyelv és a bakancs szára párnázott, de itt is meg kell említenem, hogy a tökéletes kényelemért túrazokni használata erősen ajánlott.

LOWA-ronan-gtx-noi-turabakancs

Többek között azért is nevezem élménykirándulásoknak ezeket a túrákat mert: nem rohanunk, megállunk gyönyörködni a tájban, van, hogy totál csendben, mereven állunk, mert vad van a közelben, és látni szeretnénk, a kilátóra felmegyünk nem csak elrohanunk mellette. Ha kell megállunk fotózni. Volt, hogy ebből már gond volt, mert amíg ment az exponálás, addig térdig süllyedtem az iszapban a Bakonyba. Azóta elmondom a vásárlónak, hogy ha beázik a bakancs, az csak felülről lehet.

Amit sajnálok az egészben, hogy utána arról viszont nem készült fotó-videó, hogy a Cuha milyen szépen és könnyedén lemosta a bakancsról az iszapot. Ha patak mentén megyünk, vagy át kell kelni a folyón, mióta megvan a bakancsom, nem biztos, hogy a hidat, vagy a bedőlt fát választom. Eső, köd, és harmatos fű se volt eddig akadály, és hogy minél tovább megőrizze a bakancs ezt az állapotot LOWA Active krémmel impregnálom és ápolom a tisztítás után.

LOWA-ronan-gtx-noi-turabakancs

Összességében nagyon meg vagyok elégedve a bakancsommal, ismét őt választanám, amire nekem kell, tökéletesen megfelel. Kb. 30 km volt, a legnagyobb táv, amit egyszerre mentem vele, és 9 óra volt a legtöbb idő, amin a lábamon volt. Negatívum, hogy megszüntették a gyártását, nem is értem, hogy ami jól működik, miért?! Így, ha egy minden téren megbízható bakancsot szeretnél „élménytúrázáshoz”, bátran ajánlom, gyorsan látogass el a Geotrek túraboltba, vagy a webshopba, és legyél Te a következő aki teszteled! Persze ha kicsit szűkebb a lábfejed, érdemes a LOWA Renegade GTX Mid modellt is megpróbálni (teszt róla itt olvasható).

Azt szeretném, ha bakancs velem legyen mindig, ha kirándulni megyek, így úgy döntöttem, hogy megmutatom neki Magyarország természeti kincseit. Így a következő helyek már kipipálva:

LOWA-ronan-gtx-noi-turabakancs

Élménytúra napló:

(folyamatosan aktualizált)

Nyikom-bérci Gortva-Jójárt kilátó avató túra

Nagy-Duna látogatás a Szigetközben

OKT 10. számú túra: Gánt-Várgesztes-(Vérteskozma) 21,5 km

Bia 25 teljesítménytúra

Hóvirág kirándulás a lébényi erdőben

Jásd - Bakonynána - tési kilátózás

Bakonyi, ősfenyves túra

Szarvas teljesítménytúra

Tavaszi bakonybéli kirándulás, Kőris hegy

Túra Rezi várához

Nyár: Cserhátra Pásztóról a Tepke kilátóhoz

Túra a Gerecsében, Ranzinger Vince kilátóhoz

 

Első külföldi túra:

Cingov, Szlovák paradicsom 2 napos szurdoktúra