Fjällräven Classic vándortúrán jártunk Svédországban 1. rész

fj_llr_ven_classic_nikkaluokta.JPG

Kezdetek

Valamikor tavaly nyáron határoztuk el, hogy amennyiben a szerencse mellénk szegődik, végigjárjuk a Fjällräven Classic vándortúra mind a 110 kilométerét 2015-ben. Ősszel egy fél napos számítógép előtt ülést követően este e-mailben értesítettek minket a rendezők, regisztrációnkat véglegesíthetjük, vagyis indulhatunk a jövő évi körülbelül 2300 nevezővel egyetemben a lappföldi túrán. Boldogok voltunk.

Előkészületek

Hónapokig „Fjällräven-lázban" égtünk, tervezgettük a felszerelést, nézegettük az útvonalat, fejben túráztunk, megkezdődött a szellemi felkészülés hosszú folyamata. Júniusban „próba" túrát tettünk az Országos Kéktúrán. Hasonló felszereléssel, kísértetiesen hasonló távon (110 km) gyalogoltunk 5 nap alatt Visegrádtól Dorogig.

Sok mindenben segített ez a túra. Végleges helyükre kerültek a hátizsákban a dolgok, kiderült mi hiányzik éppen a felszereléslistáról és mit lehet kihúzni róla, képet kaptunk fizikai és mentális állapotunkról, és nem utolsó sorban a kéktúra pecsételőfüzet lapjai is teltek.

A nyár folyamán beszereztük a jegyeket repülőre és vonatra, transzferjáratokra, lefoglaltuk a stockholmi szállást és pénzt váltottunk. Egyre sűrűbben néztük az indexes fiúk bakancslista videóját a 2013-as Classic-ról. Egy kedves vásárlónk Gábor, aki maga is végigjárta a túrát tavaly, sokat segített nekünk tanácsaival.

Fjallraven-classic-felszereles

A Geotreket képviselő duónk a nagy túra előtt kiegészült túrázó barátokkal, így mindösszesen egy hat fős társaság várta az augusztusi rendezvényt.

Utazás

Autó+repülő+busz+vonat+busz. Augusztus 6-án reggel indultunk Győrből, majd a Liszt Ferenc reptéren találkoztunk a többiekkel. Fapados járattal Stockholm Skavsta reptérre utaztunk majd transzferbusz vitt minket a stockholmi központi pályaudvarra. 

Nagyon hosszú (19 óra) éjszakai vonatút után augusztus 7-én, egy nappal az indulás előtt érkeztünk meg Kirunába.

A bányavárosban már vártak ránk rendezők és buszok. A vasútállomástól a nevezési díjba kalkulált fuvarunk volt a regisztrációnak otthont adó iskolába.

Sejtettük, hogy sok leendő túratárs utazik velünk a vonaton, négy busz telt meg mire erről az egy vonatról mindenkit átvittek az iskolába. Ahol is meg kellett ejteni a nevezést és felvenni a szükséges felszereléseket. Angolul kommunikáltunk a nevezést intéző hölggyel, aki miután megtudta, hogy Magyarországról érkeztünk rögtön szólt magyar kolléganőjének, így Svédországban egy kultikus svéd túra előtt magyarul kaptuk az eligazítást.


Megtudtuk, hogy a későn kezdődő olvadás miatt a kisebb vízfolyások és állóvizek nem ihatóak. Út közben több helyütt is van mód az élelem és a gázpalackok pótlására, ám a szemetünket végig kell magunkkal cipelni egy külön erre a célra kapott Fjällräven zsákban.

Megkaptuk a térképet és az igazolófüzetet. Válogathattunk a tucat féle Real Turmat instant túrakaja közül, kaptunk kenyeret és pitát. Itt kaptuk meg a mindennapos főzéshez szükséges gázpalackokat is. Jó tudni, hogy Kirunában még van lehetőség a felszerelés kiegészítésére, pótlására a tornateremben felállított alkalmi Fjällräven boltban ha valamit hiányolunk a hátizsákunkból. 

Sikerült megcsípnünk az aznapi busz járatok közül az egyik utolsót, így az éjszakát már Nikkaluoktában, a rajtnak otthont adó turistaparadicsomban töltöttük saját sátrainkban.

Folytatása következik...

Fjällräven Classic vándortúrán jártunk Svédországban 2. rész

Fjällräven Classic vándortúrán jártunk Svédországban 3. rész